– Mellem kunde og Netklar ApS (Herefter Netklar)
Abonnement
Kunden skal være myndig for at kunne tegne abonnement hos Netklar.
Abonnementer faktureres forud for den i kontrakten angivne periode.
Abonnementet løber fra den dag aftalen indgås til den i kontrakten angivne periodes ophør (slutdato) og forlænges derefter automatisk til en ny abonnementsperiode, såfremt abonnementet ikke er opsagt.
Abonnementsperioden løber et år ad gangen.
Fejlbestilte eller opsagte abonnementer vil ikke blive tilbagebetalt.
Opsigelse af abonnement
Hvis en abonnent ønsker at opsige et abonnement, skal dette ske senest 90 dage før abonnements-periodens udløb.
Ønsker Netklar at opsige et abonnement, kan dette ske med 90 dages skriftlig varsel.
Ved brud af de på denne side omtalte regler, kan Netklar uden varsel lukke et abonnement, hvorpå skriftlig opsigelse fra Netklar fremsendes og effektueres.
Ønsker Netklar at opsige et abonnement uden, at der er sket et brud på de gældende regler, vil restance svarende til resterende abonnement tilbagebetales til kunden.
Gene af andre abonnenter og overtrædelse af forretningsbetingelserne vil blive betragtet som misbrug af Netklars ydelser.
Dette kan til enhver tid medføre lukning af web- og/eller mailhotel samt opsigelse af abonnementet. Netklar er i ethvert henseende suveræne i definitionen af ordet misbrug.
Diskplads & trafik
Hensigten med Netklars webhotel er ikke at fungere som et download center af filer som zip, mp3, jpg og lign., men som en fremvisnings- eller butiksplads for forretningsfolk og private.
Det er således ikke tilladt at have store filarkiver liggende til fri download.
Netklar tillader generelt enhver form for information, der ikke er i strid med bestemmelser i den danske lovgivning.
Ansvar
Det er kundens eget ansvar, at det lagrede materiale på Netklars servere er lovligt og overholder skrevne og uskrevne etiske regler omkring Internettet.
Netklar fralægger sig ethvert ansvar for tab af data, tabt arbejdsfortjeneste eller anden form for direkte/indirekte tab.
Dette gælder uanset om tabet skyldes systemnedbrud, uvedkommendes adgang eller anden form for manglende levering af bestilte serviceydelser/produkter eller andre forhold hos Netklar.
Domæneregistrering
Ved domænebestilling erklærer køber, at registranten garanterer at brug af domænenavnet ikke krænker tredjeparts navne- eller varemærkerettigheder eller i øvrigt må formodes at stride mod dansk lovgivning.
Ved fejlbestilte domæner tilbagebetales registrerings-gebyret ikke, dog kan domænet ændres til et andet, hvis ikke Netklar allerede har afgivet bestilling til DK Hostmaster.
Årligt gebyr
Til dækning af DK Hostmasters omkostninger betaler registranten en årsafgift til enhver tid gældende takst, der opkræves første gang 12 måneder efter opkrævningen af registreringsgebyret.
Registranten har pligt til senest 10 måneder efter registrering at meddele DK Hostmaster hvilken gyldig e-mail-konto, der kan anvendes ved udsendelse af faktura via e-mail.
Betaling af årsafgift skal foregå via PBS eller andet elektronisk medie foreskrevet af DK Hostmaster.
Betalt årsafgift giver registranten ret til løbende at få ændret i databaseoplysninger om domænet uden yderligere betaling, herunder f.eks. skift af navneservere eller ændringer i selskabs- eller personoplysninger.
Første årsafgift er betalt forud gennem registreringsgebyret til Netklar.
Der henvises i øvrigt til DIFO’s gældende regler for domæneregistrering på adressen: www.difo.dk.
Udvikling af hjemmeside, brochure, m.m.
Ved udvikling af hjemmesider, brochure m.m. aftales der mellem sælger og kunde, hvilke materialer der leveres af kunden, og hvilke Netklar selv fremskaffer eller udvikler. Der aftales, hvornår aftalt materiale skal leveres til Netklar. Overholdes denne deadline ikke, kan Netklar nedprioritere opgaven og rykke deadline for afleveringstidspunktet.
Hvis aftalt materiale ikke er Netklar i hende senest 1 uge efter aftalt tidspunkt, afslutter Netklar opgaven midlertidigt, og en faktura fremsendes på det fulde beløb iflg. fremsendte ordrebekræftelse. Opgaven genoptages i henhold til aftale mellem kunde og Netklar. Dog tidligst når fremsendt faktura er registreret betalt.
Vi forbeholder os retten til at bruge udarbejdet og tilsendt materiale.
Alle hjemmesider efter den 1. maj 2008 designes og optimeres til browserne Internet Explorer (IE) version 7 og Firefox (FF) version 2 og 3, samt en båndbredde på min. 512kb. Tidligere versioner og langsommere forbindelser er ikke omfattet af dette. Siderne afprøves og testes derfor ikke til at fungere i andre browsere end de her nævnte.
Ønskes en hjemmeside optimeret til andre browsere eller hastigheder, vil det kun ske mod betaling af et individuelt estimeret beløb for den enkelte kunde.
Ved levering af den færdige hjemmeside har kunden 15 testdage ved mindre opgaver og 30 dage ved større opgaver (fx e-butik. til at afprøve systemet og rapportere eventuelle fejl og mangler. Herefter vil der blive faktureret for yderligere rettelser.
Hjemmesider udarbejdet før d. 1. maj 2008
Netklar forbeholder sig altid retten til at opkræve betaling ved support og rettelser på hjemmesider, der er udarbejdet før den 1. maj 2008.
Ligeledes forbeholder Netklar sig retten til at opkræve ekstra betaling (opstartsgebyr. ved opdateringer.
Vedrørende betaling
Ved udsendelse af ordrebekræftelse forbeholder Netklar sig ret til at fakturere 50 % af det pålydende beløb. Kunder, der ikke har betalt deres faktura rettidigt, vil modtage en betalingspåmindelse. Denne påmindelse vil være pålagt et betalings-påmindelsesgebyr. Hvis påmindelsen ikke betales, fremsendes en rykker, pålagt et rykkergebyr. Registreres betalingen på denne rykker ikke, kan Netklar lade sagen overgå til inkasso uden yderligere varsel.
Endvidere vil eventuelle services (f.eks. web- og mailhotel samt ret-selv-system (CMS)) blive stoppet. Genstart af servicerne vil, ud over det skyldige beløb, blive faktureret med en arbejdstime og vil først finde sted, når betalingen er registreret.
Ændringer
Netklar forbeholder sig ret til at ændre de til enhver tid gældende forretningsbetingelser, priser, abonnementsvilkår med mere uden varsel.
Ændringer vil blive offentliggjort på vores website, hvorfor det er kundens pligt jævnligt at tjekke vores hjemmeside www.netklar.dk.
FORRETNINGSBETINGELSER – Gældende for webhoteller
Netklar leverer serverplads, markedsføring samt udvikling til/af World Wide Web services på Internettet. Netklar har såvel juridiske som etiske regler, der skal overholdes i forbindelse med disse services.
Netklars etiske/juridiske regler er specificeret nedenfor. Forretningsbetingelserne er til enhver tid gældende for al samhandel med Netklar, med mindre andet er særskilt aftalt. En aftale der fraviger nedenstående betingelser, er kun gældende i det omfang, den er skriftlig, dateret og underskrevet af en medarbejder hos Netklar.
1. Anvendelse af Netklars serviceydelser
Netklar er et registreret varemærke. Det er under ingen omstændigheder tilladt at kopiere/anvende Netklars website og ideer uden vores skriftlige godkendelse. Misbrug/kopiering af Netklars navn, logo, sider, ideer med mere vil medføre omgående lukning af abonnementet uden forudgående varsel. Såfremt misbrugen har medført Netklar unødige omkostninger, vil vedkommende blive mødt med et krav om erstatning.
Erhvervsdrivende, foreninger, offentlige institutioner, privatpersoner med mere kan benytte et Netklar webhotel, som er en fremvisningsplads af diverse materialer/filer på internettet.
Hensigten med et Netklar webhotel er IKKE at fungere som ekstern harddisk for lagring af data. Netklar tillader generelt enhver form for information, der ikke er i strid med bestemmelserne i dansk lovgivning. Se dog nedenstående.
Pkt. 1.1. Lovlige formål – Netklar forbyder udtrykkeligt enhver at reklamere for, distribuere, opbevare, behandle eller på anden vis at håndtere uanstændigt, pornografisk, satanistisk, eller andet kontroversielt materiale ved hjælp af services leveret af Netklar.
Netklar forbeholder sig retten til at definere, hvorvidt materialet har en sådan kontroversiel beskaffenhed. I disse tilfælde kan MM til enhver tid og med øjeblikkelig virkning ophæve eller suspendere abonnementet. Netklar kan under disse omstændigheder ikke idømmes erstatningsansvar af nogen art overfor kunden. Ligesom forudbetalt abonnement ikke vil blive refunderet. Det er ligeledes ikke tilladt at have nogen form for pornografisk eller sex relateret materiale liggende på vores servere, selvom det skulle være lovligt materiale, med mindre andet er aftalt skriftligt med Netklar.
Alt materiale skal være lovligt og må ikke være i strid med dansk lovgivning. Henvender en offentlig myndighed sig til Netklar med henblik på at få lukket et site, fordi myndigheden skønner der forefindes ulovligt materiale, lukker Netklar omgående for sitet indtil den offentlige myndigheds undersøgelser er afsluttet. Bliver Netklar pålagt erstatningsansvar eller bøde på grund af en kundes ulovlige materiale, inddrives dette hos kunden.
Pkt. 1.2. Trafik – Netklars kunder har den fordel at have ubegrænset trafik til deres websites, hvilket er ensbetydende med, at der ikke opkræves gebyr for mængden af trafik til/fra webhotellet.
Hensigten med denne service er at levere diskplads til web-dokumenter. Alle websider, afhængig af valgt abonnement, (html, ASP, PHP, CGI, PL, shtml. må linkes med filer (.GIF, .JPEG, osv.)), som er lagret hos Netklar. Det er ikke tilladt for kunder at have store arkiver af filer liggende på serveren, der kan downloades gratis af andre, herunder shareware-arkiver. Download/Streaming af audio og video filer er ikke tilladt uden forudgående skriftlig aftale med Netklar.
Det er en betingelse for fri trafik, at der er tale om en normal/gennemsnitlig afvikling, der ikke har generende indvirkning på trafikken for andre brugere. Ekstrem forbrug af trafik er ikke tilladt.
Aktiviteter der bruger ekstreme mængder af system ressourcer eller trafik vil få en advarsel pr. mail. Netklar vil i samarbejde med kunden, prøve at finde en løsning alle kan være tilfredse med. Hvis en sådan løsning ikke kan opnås og der ikke sker ændringer i forbruget, vil kunden derefter blive opkrævet et særskilt gebyr for trafikforbruget. I ekstremt grove tilfælde vil abonnementet blive suspenderet med øjeblikkelig virkning. Abonnementet vil herefter kun kunne genåbnes, når gebyret for trafikforbruget samt gebyr for genåbningen af abonnementet er registreret betalt af Netklars bogholderi. Se i øvrigt punkt 4.3. suspendering.
Pkt. 1.3. Uautoriseret brug – Netklar vil reagere kraftigt overfor alle, der måtte bruge eller forsøge at bruge en Internetkonto eller computer uden ejerens autorisation. Forsøg inkluderer “Internet scamming” (at narre andre folk til at oplyse deres password), tyveri af password, scanning af mulige sikkerhedshuller med mere. Enhver uautoriseret brug af konti eller computere af MMs kunder, uanset om det er angreb på konti eller computer hos Netklar eller 3.mand, vil betyde indgreb mod angriberen/misbrugeren. Mulige indgreb inkluderer advarsel, suspension eller opsigelse af konto samt sagsanlæg afhængig af angrebets omfang.
Pkt. 1.4. Spam – Uopfordret kommerciel reklame er ikke tilladt via e-mail, og vil resultere i suspension eller opsigelse af abonnementet. Kommerciel reklame er ikke velkommen i de fleste Usenet diskussionsgrupper og e-mail mailinglister. Upassende udsending vil resultere i suspension eller opsigelse af services leveret af MM. Se i nyhedsgruppens eller mailinglistens vedtægter om reklame er tilladt. ”Spamming,” eller udsendelser af beskeder til mange forskellige off-topic nyhedsgrupper er uetisk og vil blive behandlet derefter. At sende en besked, især en reklame, til mere end fem eller seks modtagere, er i sig selv spamming, medmindre disse individuelt har bedt om at blive tilføjet en mailingliste med emnet. E-mail er et person-til-person medie, ikke et massemedie.
2. Abonnement, domæneregistrering, shopløsning
Pkt. 2.1. Generelt – Netklar forudsætter, at kunden er myndig, når pågældende tegner abonnement eller opretter domæne hos MM. Når Netklar har modtaget bestilling på et produkt, udsendes der automatisk en ordrebekræftelse pr. mail til kunden. Har kunden valgt at betale via girokort sendes ordrebekræftelsen pr. brev. Senest 2 hverdage efter Netklars bogholderi, har registreret indbetalingen sendes en faktura pr. mail. Ønsker kunden at få tilsendt en faktura i stedet for en ordrebekræftelse til brug for indbetalingen, skal kunden kontakte Netklar Salg. Det gælder for de fleste af vores produkter, at de først bliver oprettet/registreret, når MMs bogholderi har registreret indbetalingen.
Alle vores produkter er specielt tilpasset den enkelte kunde, hvorfor kunden må være indforstået med, at Netklar starter oprettelsen/registreringen, enten så snart kunden har afgivet ordren eller umiddelbart efter betalingen er registreret. Dette medfører, at den almindelige fortrydelsesret i Forbrugeraftalelovens §12, stk. 1 ophører, i henhold til Forbrugeraftaleloven §12, stk. 2, når Netklar har registreret kundens betaling eller ordre. Netklar forbeholder sig ret til at afvise bestillinger eller nægte at forlænge et abonnement og er ikke forpligtet til at give begrundelse herfor.
Pkt. 2.2. Specielt om domæneregistrering – Netklar registrerer naturligvis kundens domæne i kundens navn og ikke vores. Alle domænenavne oprettes på Netklars navneserver, med mindre andet er aftalt. Alle domæner oprettes efter først-til-mølle princippet. Netklar kan under INGEN omstændigheder drages til ansvar, såfremt et bestilt domæne ikke kan oprettes, fordi det allerede er optaget af tredjemand.
Kunden har pligt til at sikre, at et domænenavn ikke krænker tredjemands navn, varemærke eller immaterielle ret. Netklar kan ikke idømmes erstatningsansvar, for manglende oprettelse af et domæne, da bestilling/oprettelse af domænenavnet forløber automatisk. Når Netklars bogholderi har registreret indbetalingen for domæneoprettelsen, registreres domænet hos det aktuelle TLD hurtigst muligt.
Netklar tilbagebetaler ikke oprettelsesgebyr ved oprettede domæner, der er fejlbehæftede på grund af kundens stave/tastefejl eller lignende, i forbindelse med kundens bestilling af domænet. Opdages fejlen inden domænet oprettes hos de respektive TDL, retter Netklar selvfølgelig fejlen uden beregning. Dette er naturligvis ikke gældende, hvis Netklar har lavet fejlen. I disse tilfælde vil registreringsgebyret udlignes med køb af det korrekte domæne.